fredag 25 april 2008

Nu om min katt 'Nilla'

Ikväll när jag skulle fara till bygget efter jag varit hem en sväng och 'Nilla' kom och var så kelsjuk, då tänkte, jag jag prövar att ta henne med till bygget.
Förra sommaren kom hon själv dit några gånger, det är bara 200 meter fågelvägen dit

Tog henne under armen och in i bilen! Hon gjorde inte ens motstånd satt på golvet och jamade lite när jag körde dit.
Tog med henne in i huset och hon vallade av alla rum med stor iver, sedan lät jag henne gå ut.
När jag skulle fara hem lockade jag på henne och hon satt under min bil och kom snällt fram 0ch gjorde inte motstånd denna gång heller när hon åkte med hem.

Hon kom med in och hon satt på en stol i köket bredvid Lennart och såg så stolt ut.
Så jag tror nog hon kommer att åka med fler gånger innan vi flyttar henne.

Det var Pernillas katt från början och där bodde hon i nästan sju år, hon trivdes inte i stan när Pernilla flyttade dit, så för ett år sedan tog jag hem henne. Och snart skall hon flytta till ett nytt hus i en radie av 200 meter. Så hennes revir ändras inte mycket.

Hoppas bara hon kommer att acceptera min kattunge som kommer hem till midsommar.

Hans namn blir 'Greve Kasimir af Mellanviken' sedan får vi se vad smeknamnet blir.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Herregud är hon så gammal redan??? Kändes som att jag bara hade henne tre år ungefär!
Bra namn på katt...nu får du äntligen din Kasimir...