tisdag 22 april 2008

Sädesärlan har landat

I morse landade den på mitt balkongräcke!

Sigge och jag låg och drog oss under täcket med balkongdörren öppen när vi fick höra ett nytt läte för i år.
Tji-titt, tji-titt, tji-titt...
Vi kollade ut och där satt han och tittade in på oss, det såg ut som han sade
'nu är jag hemma igen'.

Senare på dagen när vi var på vedbacken och efter mina arbetsryck sätter jag mig ner och lyssnar på alla fågelläten som är verkligen höga nu, så satt han där på min vedhög och vippade på sin stjärt, tror absolut det var samma fågel ;-)

Och så har jag KLIPPT GRÄS tänk 22 april!!! Det har aldrig hänt här förut.
Ville klippa i tid att jag inte skulle behöva kratta men det är snudd på det, men jag tittar åt ett annat håll i stället och hoppas det börja blåsa lite.

På eftermiddagen var jag och Snurrran och testade thaimaten på flygfältets restaurang, den var god och stora portioner fick vi och ingen trängsel.

Var sedan in till Rosenblads och köpte tio penseér som jag planterade på mammas och pappas grav så nu har dom lite vårfint där.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj vad det lät som en bra dag!! Avundsjuk på att du kan utnyttja dagarna utomhus nu när det är så fint...en annan knegar innanför väggarna. Fast idag drog jag klassen med ut på en skogspromenad och kollade vårtecken. Myrorna hade vaknat och skogen sjöd av fågelkvitter. Då vi var tillbaka i klassen frågade jag dem om de hörde fågelsången i skogen...de satt tysta och måste tänka efter!!! Hur kunde de ungå den undrar jag???/Pernilla