söndag 20 april 2008

I have a dream


Det är inte bara Martin som hade en dröm...

Min dröm är att jag skall få vedbacken att se fin ut innan sommaren är slut!
Ni ser vedhögarna längst bort, dom har jag sågat och så håller jag på arbetar mej mot kameran.
Får jag allt sågat inom en månad så det får en chans att torka upp. Så säger sägnen, att det torkar inte mer efter midsommar.
Så då skall det kärras under tak.
Ett problem är att solen gassar på så, idag hettar det i kinderna man kanske skulle behöva ha en bredbrättad hatt på sej....
Det är så roligt att hålla på där när man ser att det minskar i högarna. Så nu får jag väl ta en bild i höst så ni får jämföra om det hänt nåt under sommaren.
Annars går vi en härlig tid till mötes, tror vi, när vi säger så!
Då tänker vi inte på de små myggdjävlarna och bromsarna som skall attackera oss i sommar.
Men det är väl bara att bita ihop och inte låtsas om dem...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu sätter du press på dig själv genom att jag säga så, men det är bra kapa på!!/pålle