lördag 12 april 2008

Golvet lagt



Så ser sovrummet ut! Nästan klart, eluttagen och golvlister skall dit sedan är det bara att köpa ny säng och dammfria nattduksbord. Tapeterna är mörkgröna i verkligheten.

Vi fick även klädkammaren och halva Lennarts tv-data och gästrum klart.

Men nu har vi ätit en god middag som ni skall få receptet till om någon är intresserad!

Kyckling i god 'hot' sås

4 kycklingfileer kryddas med sambal oleak, salt och citronpeppar och steks i stekpanna.

Häll på 1,5 dl vitt vin, 2 dl grädde och en fiskbuljongtärning, Ja ni läste rätt!!!

Det skall vara fiskbuljong. Koka dem ca 15 min.

På slutet rör ner lite maizenamjöl så såsen blir simmig.

Serveras med en fräsch sallad ris eller pommes.

Och till det passar ett ekfatslagrat Chardonnay vin från Californien 'Beringer'.

Som finns att köpa på Alko för 9,99€ Serveringstemperaturen skall var 10 grader.

Smaklig måltid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

O jag har just ätit inlagda strömmingar i ättikslag med mörkgräddat knäckebröd.Vansinnigt gott!(fick av Anne)/petra

Anonym sa...

TYYYST!!! Du vet att jag längtar efter dom, strömmingarna! Men är så allergisk så jag får kramper i magen och dör om jag äter dom...

Anonym sa...

Och hos oss blev det tapetfest med entrecote och en flaska vin / Betty

Anonym sa...

Måste ni verkligen kopa ny sang? ni har ju haft den i 30 år! Dom lagar inte sangar i betong mera ska ni veta!
Hur många kg strømming vill ni ha?vassbuken ar godare!/pålle