lördag 30 september 2017

Så här galna är vi...



Nyss hemkommen och första kvällen skulle jag skumma igenom en Allers innan jag fick tag i sömnen. Hittade en researtikel om att kryssa på Donau, tyckte det lät bra. Så idag visade jag den för mannen, han föll som en fura och gick till datorn och bokade in oss.

Så i mitten på april skall vi åka och kryssa, oj vad vintern kommer att bli lång... Men här skall det fyllas på med upplevelser så länge vi kan stå på benen.




Fast nu är det skönt att vara hemma igen. Blommorna där ute har klarat sig från rådjuren. några satte vi stängsel runt och så på mina pelargoner nere vid båthuset sprutade jag 'Tico Garden' på, ett spray innehållande fårtalg och det hjälpte. Även hus o kattvakten har sprayat på lite. I fjol när vi kom hem var allt uppätet. Så det var ett bra medel.



Så har jag inhandlat 4 vackra orkideer till mej så jag har nåt vackert att titta på under hösten. Även en massa ljung, att ha ute. Sånt där är ju billigare i Sverige så hela bilen var full med blommor och blader när vi kom hem.




Så nu är vi tillbaka i vardagen, sotat pannan idag, för ikväll skall jag börja elda med ved. Sånt tycker jag är roligt, att man kan bidra med nåt. Så snart skall vi börja jobba på vedbacken igen.

Nätet lade vi ut igår kväll.



Fångsten blev inte så stor, men nu vet jag att gösen är på gång och det är bara början på hösten än.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte är väl det galet. Att sitta hemma och vänta och låta dagarna rinna iväg är däremot galet. Tänk vad mycket minnen ni samlar på er att njuta av sen då den tiden kommer att ni inte kan resa (fast man kan ju resa även om man är 100 år) häromdagen var ju den där 100-åriga svenska bloggerskan till Åland, så ni har ju en himmelens massa år på er att resa ännu /Helena

Anonym sa...

Nej, herrigud vad kloka ni är som reser och har er, när ni har möjlighet till det!!! :-)
/ Åsa