tisdag 19 september 2017

Vingården...



Igår tog vi oss till vingården Canto Perlic och vi träffade ägarna som hade en presentation av sina viner.



Som låg vackert högt på en kulle, vi kunde fått stanna där över natten, men regnet skavlade ner när vi var där.


Här var ingången till affären och så klart efter man smakat av en del så köpte vi ett antal flaskor med oss hem.



Goda viner var det, både rött och vitt! Men vi ville inte stå där uppe i regnet så tidigt på dan så vi sökte upp en camping.

När vi kom dit ca 30 km längre bort på 'hopp och skutt' vägar så tyckte jag det var ett toppenställe! 

För dom hade sju boulebanor bredvid vår bil. Så först tränade jag lite sedan kom det fransmän dit. Tyvärr var dom fullt lag men Lennart och jag spelade på banan bredvid dem. Så man kunde konstatera att dom spelade som oss, bara pratade högt och otydligt!!!

I morse tog vi oss en bit in på småvägar och besökte en gård där en kille hade byggt upp Paris centrum. Han kallade det för 'Petit Paris' 


Eftersom jag aldrig varit inne i Paris så kan jag inte säga exakt vad den bilden föreställer. Han gick med oss och berättade på franska. Namnen kände man igen.


Tror det var Montmatre eller nåt liknande...


Lennart står vid Eiffeltornet i alla fall.



Fiskarna som simmade i Seine var större än båtarna!

Nu är vi söder om  Clermont-Ferrand. Regnat har det gjort lite hela tiden men ikväll på campingen kom solen och vi kunde grilla och sitta ute och äta.

I morgon har vi inte nåt program, bara att vi skall ta oss upp mot Dole...

Inga kommentarer: