lördag 16 september 2017

Bergtagen...



Nu har vi seglat över höga berg idag också. Igår tog vi oss in i landet från kusten och det var så vackert när man kunde åka lugnt och stilla på dom fina vägarna över bergen. Dom har säkert fått EU bidrag för att bygga så fina vägar. Varken åkermark eller byar har blivit drabbade bara bergen som dom krossat sönder.

I natt stod vi på en camping som var byggd i terasser. Trångt om saligheten men vi fick rum och även lite sol och lite regn.

Så idag började vi köra mot Barcelona, men vi vek av 150 km före. Stora städer är inget man vill fara in i med husbil. Men vilka vackra vyer jag sett idag, oj oj...


Vägarna vi kört idag mot Andorra gick genom berg, över berg runt berg. Kameran
 min glödde innan vi var framme idag. Men den kan ju aldrig återskapa det jag såg. Här var bergen röda högre upp blev dom gråa.



Skyddet vi ser kanske är för både sten och snö.




Här är vi uppe bland molnen och även fina tunnlar kan dom bygga här.


Även fler än vi är uppe bland molnen.

Nu har jag sett höga berg i Kroatien, Norge, Nordkap, Lofoten, Frankrikes Gran Caynon var nog högst och vägarna lite mindre bra. Nu också bergen i Norra Spanien, alla så olika men vilka vyer!

Nu står vi på en camping 20 km från Andorra, som vi tänker besöka i morgon. Tänk solen skiner och det är första dagen utan nån regnskur. Men dagen är inte över än...


Nu skall vi ta en tur på  den lilla staden och se vad den kan erbjuda i matväg i kväll. Annars blir det min egen kokta blomkålssoppa som står som reserv...


Inga kommentarer: