onsdag 4 oktober 2017

En mus i sovrummet...


Säger bara 'jäkla katt' Som kom in i natt med en mus som han tänkte leka med, när jag hörde hur den pep så tog jag mitt täcke och stängde in mej i ett annat rum och sov där.

När jag frågade mannen i morse om han hittat den så var svaret nej. Katten brukar aldrig äta upp hela, gnagar på huvudet i bästa fall. Nåja den dyker väl upp tänkte jag och började bädda. Dök upp gjorde den, sprang tvärs över mina fötter när jag tog i sängöverkastet och med en jäkla fart under nattduksborden.

Nå, vi slängde in katten där och hoppades han skulle få tag iden. Men icke, vi försökte schasa fram den och då smet den in bakom garderoberna och där är den än. Det enda som hänt idag är att vi fått bort alla dammråttor när vi måste vända ut och in på sovrummet. Så nu står en musfälla vid springan in bakom garderoben och jag vet inte om jag vill sova där inatt?



Så nu skall inte dom här tassarna få gå som dom vill på natten. Vill han ut får han säga till, stiger hellre upp och släpper ut han mitt i natten, så kommer han bara att kunna gå in i pannrummet, där blir det stopp för musjägaren.  Värsta rovdjuren har vi som husdjur!!!

Utom dom hemskheterna så blev det en vacker kväll. Kuskat runt halva Europa och sett många vackra platser , men inget slår viken här hemma ikväll.



Från att varit tomt på svanar under sommaren så börjar dom flocka sig nu.



Det skall bli så roligt att få börja fota mina fåglar igen. Nu skall fågelbordet upp så jag får börja vänta och se om stjärtmesarna dyker upp igen. Fast det måste säker bli mycket kallare innan och om dom kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har kattlucka, och ibland på nätterna har jag vaknat av att katten har tagit in en groda/padda in i sovrummet. Första gången det hände kunde jag fånga den i sonens fjärilshåv och släppa ut den igen, men andra gången det hände fick jag inte tag i den utan gjorde som du, gick och lade mig i ett annat rum och hoppades att katten skulle "ordna" det själv. I somras hade jag en död näbbmus i skon när jag satte in foten. Eftersom jag verkligen har fobi för såna här kryp är det lite bekymmersamt med kattlucka, men fördelarna med den är så många så den får vara kvar och jag får lära mig leva med objudna gäster. Värst var i alla fall den gången då en "vildfrasse" hittade in genom kattluckan och pissade i vår nya hörnsoffa.... Inte kul