fredag 22 september 2017

Colmar en vacker stad...

 i Frankrike, väl värd att besöka den gamla staden i centrum.


Vi fick en ordentlig promenad in och det behövs efter allt sittande i bilen.


Mycket vackra korshus hade dom här också många vackra blommor överallt, även några av plast!




Som här. Sedan kunde jag inte hålla mej när jag såg att dom serverade sniglar...

Lennart tog fransk paj, som han tyckte var mycket god, så det måste jag göra när jag kommer hem sade han. Förr ville han inte äta paj, så det lagade jag till mej när han var på jobb. Men en bra karl kan ju alltid ändra sig!
Sniglarna var jättegoda, så idag har jag bunkrat upp med fler burkar. För nu fick jag blodad tand på dem. Ser ju inte så läckert ut men dom är gratinerade i vitlök-persiljesmör. Kan inte bli fel.


Så hade dom 'lilla Venedig' fast dom fuskade friskt där. Körde med en liten snurra bak på den flatbottnade båten, vackert var det ändå. Priset lär säkert vara billigare än i Venedig, där det kostar skjortan.



Under bron gick även båtfärden, inte var den så lång.



Så ville jag ha två tuppar på samma bild. Efter det gick vi och åt igen på ett nytt ställe. Nu tog jag pajen och Lennart tog en fransk typ av hamburgare. Gott och en trevlig kväll blev det, så tog vi taxi hem.

Nu idag har vi tagit oss via Luxenbourg och tankat, det måste man när man är i närheten. Bränslet kostade 1.003 € billigaste hittills på denna resa.

I morgon skall vi köra Moseldalen och sen får vi se hur långt vi kommer. Kanske till staden Limburg.

Inga kommentarer: