onsdag 16 september 2015

Äntligen internet som orkar med ...



Utsikt över infarten från sjön vid Dubrovnik. Tagen när vi körde bil.


Här har vi börjat klättra upp till toppen av murarna. Som lär vara ett måste när man är här.


Nu är vi uppe pust och stön. Men jag förundras över de människor som byggde det här utan kranar och betongbilar allt av sten!



Man skulle ner också och då har jag det lite svårare med det opererade knäet. Men ner kom jag...



Efter Dubrovnik blev det Split. Stod på en enorm camping men en fin sådan. 20 meter från vattnet. Lennart badade lite. Jag hoppade över får det var stenigt en bit ut och sedan var den nog bra botten men mycket långgrunt. Hade knappt blivit våt på ryggen om jag skulle lagt mej ner. 25 grader i vattnet. Så tog vi oss in till Split med buss. Var där och kollade att allt såg ut som tidigare. Sökte upp min restaurang där jag fick smak på musslor. Åt där men det var min tredje portion musslor och dom var sämst här. Så nu skall jag lugna mej på den fronten. Foten min sade att nu tar vi taxi hem och det var nog bra det. Efter två dagar med mycket gående.

Så bestämde vi oss för att ta oss in i landet. Vi tog motorvägen och den var vacker den med med stora öppna vyer. Jag slapp klamra mej fast i kurvorna.



Det blev mycket tunnlar på flera kilometer. Här skall vi rätt igenom detta berg i en tunnel som var 6 km lång. Så vi tog oss till en nationalpark där vi stannade. Tänkte cykla och se oss omkring. Men det gick inte vägarna var så smala och trafiken livlig. Vi såg inte nån som cyklade där det var bara promenadstråk på flera kilometer.


 Så här kan man också campa.

Mer kommer senare om våra öden nu när jag änltigen fått tag i ett internet som funkar. Fast jag har betalat 10 € för tio timmar. Men det är det värt att få kontakt med världen.

Inga kommentarer: