torsdag 10 september 2015

Nu är vi längre ner i Kroatien.


Men oj oj vad höga berg vi forcerat. Tar en massa kort men kameran kan inte visa vyerna rättvist.
Idag blev jag riktigt åksjuk med alla kurvor och upp för berget och så ner igen, så där höll det på. Här kommer en vy högst upp ifrån. Det är ön Pag ni ser där liggande som en dinosaurier.


Hade önskemål idag att vi skulle ta oss till staden Zadar, där det skulle finnas en trappa som spelar musik när vågorna slår mot den. Och så plattor som laddas upp av solen och gör olika färger på kvällen när det mörknar. Men ingen ställplats fanns att få i staden. Så vi satte GPS en på centrum och körde in. Och kom turligt nog till hamnen där dom fanns. Dåligt med parkering men vi lekte turistbuss och parkerade bredvid dem och gick och tittade.


Det skulle verkligen varit intressant att se dem lysa på kvällen men man kan ju inte få se allt.


Jag har ju fått trampa runt på dem


Så fick jag sitta på dessa trappor och höra vågornas musik. Det kom massor med busslaster med folk som skulle se och höra det. 

Så sökte vi en ställplats som blev 20 km utanför Zadar, som vi står bra på. Här har vi varit ut och cyklat för nu är det lite planare här. I morgon skall vi fortsätta ner mot Split. Är vägarna lika höga och kurviga så måste jag nog ta mej en jäkel så jag inte blir illamående igen.

Inga kommentarer: