onsdag 2 september 2015

Nu är vi i Trelleborg...


Får ta det lite lugnt nu för båten går inte fören kl 9.00 i morgon till Rostock.

Vi sov så bra i natt, inte en bil hördes, bara regnet som smattrade på taket och det kändes bara sövande.. På morgonen sökte vi upp ägaren till ställplatsen och betalade hundra kronor. Då hade vi både ström, vatten och toa att tillgå. Köpte med oss en gös, han hade ingen färsk så vi fick en fryst men det skall bli gott nu ikväll med kokta päron och smörstekt gös, så köpte jag remuladsås till för det skall vara enkelt att tillreda i bilen. För ute är det friska vindar. Tror nog att alla Trelleborgare är urblåsta! För tre gånger har vi varit här och det blåser alltid friskt.




Nu körde vi på mindre vägar och då kan man hitta och ha tid att stanna och fota. Denna skylt var bara för gullig. Det tog väl lite längre tid men idag hade vi inte bråttom.



Här står vi nu i sällskap med några hemvändande tyskar. 1 km från färjterminalen, 

Vilken tur att jag kom på felet att få in foton. Hade haft samma bekymmer tidigare hemma. Det funkar inte med Google utan jag fick mannen att installera Chrome och då gick det bra. Så jag hoppas att jag kan få visa vackra och roliga foton under vår resa.

I morgon är vi i Tyskland då är jag bara hänvisad till ställplatserna att få WIFI. Även mitt wordfeudspelande kan bara ske då.

Inga kommentarer: