torsdag 31 maj 2012

'Stilla veckan'

Har inleds med ett lugnt plockande...

Plockat in lite äppelblomskvistar för dom är ju så vackra, men så kort tid dom blommar.

Så har jag börjat vattna gräsmattan för än vill jag inte ha den brun och ful. Det har inte kommit nåt regn här, tror jag tömde ur regnvattenmätaren bara en gång nu i maj och då var det inte många droppar i den. Dom lovar regn men än skiner solen och jag tror inte regnet kommer till oss heller. Det regnar nog av sig över Roslagen som det brukar. Nu är det tur att man har egen brunn för skulle man ha kommunalt vatten så skulle man knappast våga vattna som jag gör.

Så till dramatiken i holken...

Här ser ni tre stycken munnar som lutar sig mot varandra och den fjärde ligger under dom här glupska ungarna. Så nu hoppas jag att den bara sover, för den har inte varit uppe och gapat efter mat på ett bra tag. Hoppas nu att den kan ta sig upp,  den är grym den här fågelvärlden.
För av nio ungar är det nu bara fyra kvar än så länge.

Nu skall jag gå runt och plocka vidare, så till kvällen blir det att fara på ridlektion, som är veckans höjdpunkt...

Inga kommentarer: