tisdag 15 maj 2012

Blev inte som jag trodde...

Efter vi fått ganska mycket fisk, i alla fall 7 gäddor och 12 abborrar och 3 gösar.
Så lurade jag Lennart långt upp i skogen med fiskrenset och vi satte upp åtelkameran där.
I kväll gick vi dit och hämtade kameran och såg att alla ben var borta och nästan alla abborrskinn, men rommen låg kvar! Tänk den åt man som barn för där fanns inte några ben, och vilda djuren ratar den!!!!


Spänningen var stor när vi såg att den tagit 5 foton men men det var bara av några kråkor och en mås.
Så han får nog kolla upp funktionen mer på den kameran. För Sigge hittade ett nedgräft abborrskinn när vi gick hem, tror inte några kråkor gräver ner maten.

Annars är det lite småtrist för på tvn är det bara ishockey och det orkar jag inte sitta och glo på i tre timmar. I morgon går han på jobb och då kan han ta med Silverberg, Zetterberg och Järnkroken med sig.
Och jag får ha min 'stilla' vecka. Skall bara köpa några blommor till, lite petunior och nån till.
Måste tänka på att dom skall vattnas också om det blir en het lång sommar.

2 kommentarer:

pålle sa...

Jag har ett vagt minne av att någon sagt att rå abborrom är oätlig och rent av giftig, vet inte om det stämmer men jag tänker inte chansa och smaka.

Anonym sa...

Visst gräver kråkor ner mat. På Kuggis grävde Oskar (kråkan) ner mat smycken och bitar av mattrasklippningar.B.