onsdag 9 maj 2012

Lite ett och varje...

Mest blått då! För det har jag stått och målat i 2 dagar nu, och än är jag inte klar.
Målar brädorna till båthuset 2 ggr innan Lennart spikar upp dem. För jag kan inte måla när dom är på plats för det sätter min axel stopp för. Men så här gjorde vi med husets brädor också.

     
Nu har vi båda långsidor klara och nu har jag börjat med gavlarna. Så väntar vi på att takstolarna skall komma. Jag älskar ju den blåa färgen och så skall vi ha riktigt mörkblått runt fönster och knutarna. Så det kommer knappt att synas, det smälter samman med sjön.

Så har vi satt upp åtelkameran igen. Nu var jag med och märkte att han hade satt den för högt upp så det enda som fastnade var ett rådjur. Nu hoppas jag att nån räv eller mårdhund kan fastna på bild.

Nu får den sitta uppe till fredag för nu skall Lennart fara till Helsingfors i natt, han måste göra vissa resor på Helsingfors så han inte tappar sina lotspapper på den infarten. Så nu får jag ha en stilla torsdag för mej själv och mina brädor.

Så har vi ett svanbo en bit från båthuset. Idag när hon inte låg kvar där så tog vi oss dit och kollade. Får väl hoppas att hon inte övergett det men det skall väl värpas fler ägg innan hon börjar ruva dem.

Det var det det...




1 kommentar:

pålle sa...

Nåå färget på havet nedanför båthuset är turkost, inte mörkblått! :)