söndag 6 maj 2012

En intensiv dag...

Ibland hinner man med mycket. Har hjälpt Lennart på båthuset och hållit i både här och där.

Så upp och måla bräder, dom hinner knappt torka så målar jag dem en andra gång. Det är blåa bräder till båthuset. Haft stockholmare på besök, cyklat mina 12 km, lagat frukost, lunch och middag, lagt ut nätet och nu skall jag snart börja grädda mina hälsobullar som stått och jäst hela dagen.

Ändå satt man i en sommarstuga och joddlade in på småtimmarna senaste natt och kollade den stora månen.

Så där emellan har jag även hunnit wordfeuda, höll nästan på att slå Conrad men han kom starkt på slutet så det var jag som fick bita i det sura äpplet.

Nu har blåmesan 11 stycken ägg, hon var just in och lade det elfte. Det är otoligt att dom håller som hon rumsterar om med dem. Och så små dom måste vara efter som hon kan gömma alla under sig.

Tänk vad många hon måste mata sedan, ja dom kan inte ligga på latsidan...

Inga kommentarer: