lördag 2 juni 2012

Ledsam fredag!

För på förmiddagen såg jag den fjärde ungen dö och så efter några timmar så började den tredje kippa efter luft och lade sig på rygg. Och efter det så tror jag mamman övergav boet för jag såg inte till henne.
Så dom två sista låg sedan och darrade och frös säkert ihjäl för det var ju så kallt igår och även idag.

Nu får jag vänta tills Lennart kommer hem, för jag tänker inte klättra på en stege dit för att städa ur holken. Han får plocka bort det och sedan får vi hoppas att det kan börja byggas ett bo där igen.
Kan konstatera att livet i fågelvärlden är inte lätt.

I Petras holk har det varit nio ungar som är en vecka idag. Fast idag såg Arvid hur mamman tog tag i en fågelunge i näbben och flög ut med den! Arvid påstod att den gapade efter mat. Där kanske hon tar bort om dom är för många ungar. Ja, vi får fortsätta att forska i det här..

Annars har jag fått mitt efterlängtade regn, nu har det kommit upp mot 25 mm och det har strilat vackert ner hela dagen. Så nu kan värmen få komma så blir det alldeles perfekt.
Synd bara på alla studenter som vill springa på i sina korta sommarkjolar, dom har väl frusit ihjäl dom med idag. Misstänker att många kommer och få sig ordentliga förkylningar.

Och Lets Dance gick precis som jag ville det blev duktiga Anton som tog hem det hela. Fast lilla Molly var duktig hon med. Så nu är det slut på det fredagsnöjet. I morgon startas det upp en ny serie som jag bara måste följa med. Det är en brittisk dramaserie om 'Barnmorskan i East End' Kan ju inte annat än bli bra med eländes elände i förstås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Promenera ner till hamnen med hundarna igår och utanför VL kontor på Storagatan i allen där har en mås byggt bo och låg och ruva, Man kan ju bara undra hur det kommer och sluta. Fåglar verkar inte riktigt leva ett lätt liv. Pia