fredag 4 maj 2012

Från den ena till den andra...

Jag har bestämt att vi skall göra en weekendresa varje höst till en stad och i kväll skulle vi boka en. Hade bestämt mej först för Split i Kroatsien. Men flygresorna var så långa så två hela dagar skulle gå bort bara för flyg och det vill man inte när det är bara 4 dagar det gäller. 

Så kollade vi på Budapest där var det samma sak, så kollade vi Paris men då sade jag stopp, för jag tror Paris är för stort för en weekendresa när man är där första gången. Då tyckte Lennart Rom, men samma sak där för långa restid. Så till slut kom vi överens om ett mål och det blev...

Milano!

Bokat och klart och jag hoppas det inte bara är fotboll i den staden. Har aldrig varit i Italien så det kan ju vara kul att besöka det landet. När vi sedan båda två är fritidsmiljonärer då kan vi fara på lite längre tid och se alla storstäder, får vi hoppas på. Allt är ju inte självklart...

Nu till min fågelholk.

Fru blåmes var så hygglig efter hon varit in och bäddat för natten for hon ut och gjorde sina behov och då fick jag en chans att se hennes 8 ägg.  Få se hur många hon tänker lägga innan hon börjar ruva på allvar. Hon kommer att få jobbigt att mata alla dessa bredkäftade ungar som kommer sen.

Fy vale vilken tråkig fredagkväll med bara sport på tvn och med mannen sittandes i soffan och tycker det är spännande. Tror jag skall fixa en spansk kaffe till mej att trösta mej med.

Trevlig helg!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Spanskt kaffe ? Karahilljo hrter kaffet i Spanien./bs

Anonym sa...

Får bara säga Håll i Plånboken!!!! Vet av erfarenhet.