måndag 28 maj 2012

Nu är dom uppe!

Takstolarna...

Jag frågade om hjälp av yngre förmågor men, men, dom hade varken tid, lust eller ork att komma och hjälpa till. För vackert väder tydligen!

Men två gamlingar som är vana att ta i satte upp dem och nu står dom där. Fast nordanvinden försöker nog få ner dem idag verkar det som. Som det blåser idag så är det skönt att man inte behöver jobba med dem idag och bli urblåst.


Så en rapport från holken...

Det verkar vara som dom tio små negerpojkarna. Elva ägg fanns det och ett tag såg jag nio kycklingar nu ser jag bara sex eller sju. Svårt att hålla reda på dem. Men en kul grej hann jag med att se och det var en kyckling som satte rumpan i vädret nar mamman kom in och la i väg en vit bajskorv som hon tog i näbben och flög ut med. Fjädrarna börjar växa ut på dem.
Här kommer en blild som jag tog för någon dag sedan. Då kan man se 8 gap om man tittar noga en är stängd som syns under mamman.

1 kommentar:

pålle sa...

Ja se nu! Ni kan ju själva! Ni var ju klara före ens ungdomarna hade vaknat den dagen ;)