måndag 7 maj 2012

Jag har fått pippi...

på fåglar!

Föjer även en webbkamera som visar ett pilgrimsfalks bo. Det är från ett vattentorn i Kristiansstad i Skåne. Hon har ruvat på 4 ägg och i morse när jag kollade var hela familjen samlad. Fyra vita små ungar som mamman matade med lite rött kött och pappa falk satt och tittade på. Fast han  hann flyga iväg när jag skulle ta min bild.

Det är lite i skuggan så det syns bäst på dagen när solen tittar in. Vill ni själva gå in och titta så är adressen www.webbkameror.se så kan ni söka upp vad ni vill titta på. Finns mycket att välja bland. men som sagt eftersom jag har fått pippi så blev det fåglar.

Min egen lilla blåmesa har börjart ruva på sina 11 st ägg och herr blåmes kommer med mat till henne. Såg när han lämnade över en fet vit larv.

Ikväll har Lennart lagt ut fiskrens i skogen och satt upp sin åtelkamera där så vi får se vad dom blir fotat i natt, om det blir nåt. Tidigare har den tagit bilder men inget ha syns så det måste väl vara nån fågel som flaxat förbi. den funkar så att den skall ta bilder när nåt rör sig.
Skall bli lite spännade i morgon...


Inga kommentarer: