fredag 2 december 2011

Hå hå, vilka laster man får här i livet...

Nu är jag inne i en wordfeud period. Ni som inte vet vad det är så är det som Alfapet eller Scrabble som det hette från första början.
Det här kan man spela om man har en telefon med internet eller en pekplatta som jag nu inskaffat. Så kan man lägga ord när man har tid och lust, men har man inte lagt ett ord på 72 h så har man förlorat.
Här kommrer en bild från min platta så ni får se hur det ser ut.
Ojdå nu vart den på tvären, men det kan vara bra med lite huvudböjningar så här framför datorn.

Nu är det så att jag spelar mot några som jag känner och dom är en blandad skara. Har två stycken som jag verkligen får kämpa hårt mot men det är faktiskt riktigt roligt, fast inte lika roligt när jag förlorar. För över dom två vill jag verkligen vinna!!! men det gör jag sällan...
Lojsan 65 och Madam11, dom är grymma.
Så spelar jag mot några familjemedlemmar och dom håller jag på tränar upp så till slut kan jag få lite motstånd där också.
Ibland tar jag och spelar mot 'random' som det heter nu, det är slumpmässigt valda, fast där brukar dom ofta resignera, men kanske en dag att jag hittar nån vass och intressant person där också.

Mitt största problem är att jag har för bråttom när jag skall lägga, vill alltid att det skall gå fort undan men då förlorar man på det. Så här måste jag träna upp mitt tålamod.
Ibland tar jag en 'betapet' på datorn det är samma sak men då spelar man på tid och då svarar jag inte ens i telefonen om det ringer för då måste man var skärpt till spelet är slut. För där spelar man om poäng som man samlar på sig och förlorar man så tappar man poäng och det vill man inte...

Trevlig helg på Er!

Psst är det nån som läser detta och spelar så heter jag siggelill

1 kommentar:

Lojsan sa...

Så kul att bli omnämnd åå din blogg...