tisdag 27 december 2011

Hoppas på livat i holken...

Fick av jultomten en fågelholk, snygg som tusan med koppartak och utrustad med kamera som skall kopplas till en tv. Nu skall Lennart koppla den till datorn i stället, för där vistas jag mest.

Så i morgon skall vi spika upp den och så småningom så hoppas jag att några fåglar kan tillbringa natten där eller sätta bo där  i vår.

Har varit riktigt duktig idag och stavat på en timme utan hund. Så går jag på en väg som jag inte varit på ett bra tag. Red ofta där med Reykur. Men oj vad det har hänt saker där.
Kanske Lemlands nya soptipp? Att folk kör in en massa rivningsmaterial och dumpar in i skogen, dom hade väl för tusan kunnat elda upp det i omgångar...
Nåja, jag har ju inte med det och göra, finns fulare högar här i skogarna vid mej. Bl.a. ett uppmurat 'garage' av lecablock och takstolar som rasat omkull och det är inget litet sånt, tror absolut det var ämnat som 200 kvadrat. Kanske jag kan visa bild av det en annan gång...

Men holken är snygg och av ädelträ...

Inga kommentarer: