tisdag 13 december 2011

Ja, här var det kryssat...

Så har man upplevt och överlevt Birkas jubelkryss för deras seniorer.
Eftersom man är pensionär och jobbat 15 år på Birka så får man vara med.  Så Christina och jag for med och nog kändes det lite fel att vi helt plötsligt skulle vara med på en 'pensionärskryssning'
Så många år som vi serverade åt PRO grupperna och bar ut den där jäkla 'konfamiddagen'.

Ja så var vi med där och trängdes först runt buffen på dagen sedan lite champangnemingel i ett konferansrum med snittar och fruktfat. Sedan ner och trängas igen runt julbordet.

Vår plan var att vi skulle gå till hytten och sova klockan tolv, men det sprack! Så då sade vi, äsch vi kör väl svensk tid då. Men den sprack också!!! Men till slut kom vi oss upp till hytten efter vi blivit bjudna på drinkar och dansat...

Men största skrattet för kvällen var nog i hytten när jag sade till Christina att det här är min 'outfit' för kvällen. Oj skall du ha klänning!!!!
Men nog skämtat, jag gömde spirorna i ett par svarta byxor

Nu är det skönt att ha kommit hem igen, så nu är jag nöjd med att sitta här i skogen för mig själv igen.

Man går faktist och småler lite för sig själv...

Psst det är för mycket jobb att vända bilden på rätt och ni skall bara titta som hastigast ändå!

2 kommentarer:

catti sa...

jag hann tänka en tanke att ska hon ha bara ben till klänningen innan jag läste att det kom ett par byxor på oxå. inte illa att fara på pensionärskryssning,

Sofie sa...

Snygga ben Inger!! :)