tisdag 20 december 2011

Tuktning på gång...

Min gamla, gamla, gamla Krassula som jag skrivit tidigare om har fått sig en rejäl tuktning.
Dom två senaste jularna har den haft några blommor men inte i år. Och skall vi få rum med julgranen så är det den som måste förminskas.
Här kommer bilden före...

Så kommer det bild på efter min tuktning...


Och för er nya läsare kan jag berätta att jag fick ett skott 1979 från Sund och den har växt och växt, så när vi skulle flytta den till nya huset fick den inte rum i skåpbilen utan den blev lite misshandlad i toppen då. Först trodde jag inte den skulle trivas här för den fick nu flytta till ett österfönster. Tidigare stod den mot söder. Men den blommade första gången för två år sedan i nya huset.
Fast så här mycket har jag aldrig tuktat den förrut. Tänkte som så att allt som hänger och dinglar skall bort och det som har lite resning får vara kvar...

Så här mycket hängde och dinglade.
Kanske, kanske vi kan kärra ut den  på 'pirran' nästa sommar om den klarar det här...

3 kommentarer:

cas sa...

nu ser den ju mer ut som ett träd istället för en buske :)

Anonym sa...

Den ser lite mager ut /Betty

Nellyhulda sa...

Jag hade också en ett gammalt penningträd ( kallar jag det) men plötsligt för en månad sen började grenaran ramla av och den var rutten inuti. Inte vet jag vad det berodde på den har skötts lika i snart 30-40år!