fredag 23 december 2011

Så var julbastun avverkad...

Man märker nog vem som är uppväxt med bastu sedan barnsben och vem som började bada när han kom hit som båtflykting 1977.

När vi badar och han kastar på så tar han halva skopan och duttar på lite, så till slut måste man ta över och säga att man fyller upp den kastar allt på med en gång och så en skopa till, det skall kännas att magen dras in så naveln nuddar ryggraden och att det bränner till i skinnet.
Efter det går han ut och tvättar sig medan jag sitter kvar en bra stund till och tänker, nu försvann 50 gr när man ser svettdropparna försvinna, så sitter jag och räknar tills jag kommer till 500 gr ;-)).

När man sedan tvättar upp sig så använder han mjuka svampen medans jag vill ha en som river bra i skinnet. Och nu känns det jäkligt skönt.

Nu får jag bara vänta tills DownTown Abbey börjar ikväll där det skall visas hur deras inspelningar går till. Bästa serien på många år...

Nu är allt nästan klart för julafton, måste bara söka fram tomtens dräkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du e ju en riktig finne vad gäller bastubad:)/Carita