tisdag 29 november 2011

Har lyckats så här långt...

Med mina pelargonskott av Mårbacka pelargon!

I augusti tog några små skott från min Mårbackapelargon och gjorde efter alla konstens regler.
Köpte hem planteringsjord och satte inte plaspåse över som jag gjort tidigare, för då kan dom börja mögla läste jag. Utan dom fick stå där och dom började växa, det kom små blomskott som jag nöp bort och nu har dom blivit så här stora och fina.
Nu får dom stå så här tills januari sedan skall jag plantera dem i vanlig jord och hoppas på att dom blommar vackert i sommar.

Brukar aldrig få en Mårbacka att klara sig över vintern men nu kanske det lyckas när man har en liten ljus och sval farstu att förvara dem i.

Tänkte först att lämna bort dem som fosterskott till en väninna som har gröna fingrar men nu känner jag mig stolt att fått dem så här långt...

Inga kommentarer: