torsdag 22 december 2011

NI som inte är på fejan...

Har missat att jag har stuckit ut hakan och skall berätta där (med bild) vad jag har till middag en vecka framåt.
Från onsdag till tisdag.

Men jag har även hotat att bryr sig ingen så lägger jag ner det., För jag vill även ha reda på vad som äts i stugorna runt om på Åland. När man går 'bara' hemma som jag behöver man lite tips.

I dag känns det som jag stått vid spisen hela dagen. Började i morse med att steka köttbullar. Så en promenad med Sigge. Efter det var det dags för lunch. Då gjorde jag en omelett och till den hade jag fräst en halv paprika och en chorizokorv som jag sedan lade på omeletten. Vill man lyxa till den skall man strö över parmesan men det hade jag inte hemma.
 Efter lite julpyssel blev det dags att sätta igång med middagen. Som blev köttgryta Bourgone som stod och puttrade på spisen hela eftermiddagen men god blev den...

Så blev det en hundpromenad igen och så blir det kväller och i morgon skall granen tas in och kläs.
Även skinkan skall grilljeras och lite sill skall läggas in. Men nån julstress har jag inte.

Annat var det förr, när Lennart föräldrar och barn skulle komma och så jobbade man vecka vecka så man fick nog vara rapp med allt på lediga veckan för att få det att flyta på. Och svärmor sade alltid att jag sover aldrig i 'omanglade lakan' och nån mangel hade inte jag då, så då stod jag där och strök lakanen att det skulle vara fina veck på dem så dom såg ut som manglade...

Fast kul hade vi sedan, spelade poker med dem långt in på natten, så upp på morgonen igen och se till att alla fick mat nästa dag. Och vips skulle man på jobb och borde ha vilat upp sig.

Så nu skäms jag att jag är så slö och har tid att sitta här och skriva blablabla...

1 kommentar:

Lojsan sa...

Var sak har sin tid! Har du stått o strukit!! lakan kan du med gott samvete ta det lite lugnt ibland. Och du jobbar ju stenhårt med Wordfued, det tar kraft det också, på sitt vis