måndag 5 december 2011

Jag lever nog...

och inte har jag blåst bort heller.
Men fy som det blåst det har varit riktigt skönt att få haft Lennart hemma, tycker inte alls om när han jobbar och det blåser, det är väl inte kul för någon sjömansfru att ha gubben hoppandes på vågorna...

Annars så är det mycket resande nu i min familj. Pernilla är i Italien skall besöka Milano, Verona, och Venedig tror jag det var. Casper har 'flygit ur boet' kan man säga, han har flygit ner till Kuala Lumpur och därifrån skall han vidare till Bali, och sedan far han och hans flickvän Elinor dit näsan pekar  misstänker jag. Hur länge dom blir borta så beror väl på pengarna men någon månad i alla fall. Sen måste dom hem och jobba åt sig nya pengar.

Casandra och Tommy har varit ner till Norrköping på konsert med Veronica Maggio och under tiden så var Neo här hos oss.

Och Petra hade öppet hus på sitt jobb i lördags på Ålands Hälsocenter och under tiden var August här.
Men han är så lättsam att ha, hans favorit position just nu ser ni här.
Framför tvn och tittandes på Tom och Jerry. Har två cd skivor med dem och dom snurrar på, det är den bästa barnvakten. Och ibland måste han köra med sina små bilar i soffan.

Han såg tydligen sist att det var lite väl mycket katthår i soffan, (på grund att jag inte haft lust att dammsuga). Så började han försöka klia sig i baken och sade 'nu har jag fått katthår i byxan, för det kliar' Sedan är han duktig med maten också för han äter allt som serveras och tycker allt är gott.

Fast nu kan jag lugna er, för idag fick jag äntligen lust att dammsuga. Tycker inte det är så stor vits att hålla på med det när hundarna drar in så mycket sand. Men nu verkar det som det kan bli lite kallare och påfruset. Har hållit koll på att tills nu har vi haft 3 frostnätter och inte en enda snöflinga än.

Det märks på vedåtgången också. I fjol den här tiden hade jag eldat upp 5 häckar med ved och nu började jag just på den tredje.

Ja, det var det det, nu måste jag kolla om det hänt nåt på min pekplatta ;-))

Inga kommentarer: