tisdag 9 mars 2010

Upp putsning!




Nu har Sigge varit på en rengöring först av sina tänder och tog bort tandsten och så var två tänder lösa så Rosy tog bort dem.
Kronan på tänderna var fina men rötterna började mörkna så det kanske sparar honom lite obehag i framtiden om dom är borta.

På första bilden börjar han somna till men sedan blev det en bedövningsspruta i armen och efter det fick han en slang ner i halsen under narkosen.
Herreminje vad dom fixar med våra djur...
Så blev hans klor klippta och efter det fick han en uppvakningsspruta och var helt som vanligt igen.

Men min plånbok vart mycket lättare...

För att göra den ännu lättare så var jag till kiropraktorn och fick en behandling.
Ryggen har blivit mycket bättre men bra är den inte, men mitt fällknivs syndrom har slutat och jag kan stå rak hela dagen nu.

Kanske inte livet leker ännu men det förnimmer ett porlande eller om det var i stupröret jag hörde det?

6 kommentarer:

cas sa...

oj vad liten och pluttig han ser ut :(

catti sa...

fin fina Sigge klart han ska ha en uppstädning i munnen, Kom på att jag borde göra det åt Citrix o gizmo oxå åtminstone åt Citrix.
Hur många pengar får man ge för en sådan där behandling/städning i munnen då?
Jag tycker att det är helt knasigt mycke man får betala för vet besök ibland. fast å andra sidan kostar det ju skjortan för oss tvåbenta att gå till tandis oxå

mommo sa...

100 € får du räkna med...

en utan husdjur,men har satt tusentals e på dem! sa...

Ja,a vad det kastas ut pængar på hus djuren, tænk på barnen i Haiti och alla andra fattiga stællen, många fam. har inte 100e i årsløn!

mommo sa...

Men Pålle då! Om jag skulle tömma min börs till alla fattiga i världen så skulle den inte räcka långt, så jag offrar dom slantarna på mina djur som skall ha det bra i alla fall. Fiska på du nu, så kan du skrapa tandsten när du kommer hem....

pålle sa...

En gång i året Mommo!