tisdag 2 mars 2010

Önskemål om middagstips!



Den här rätten har jag koponerat ihop själv. Fast jag misstänker att det har säkert nån annan gjort också.

Men en snabb och god kycklingrätt är det, Lennarts favorit just nu...

Köp hem omarinerade kycklinstrimlor eller strimla själv kycklingbröst.
Bryn dem med några teskedar sambal oleak och salt, citonpeppar.
Häll på en burk kokosmjölk och lägg i en kycklingbuljontärning.
Kokas ihop en stund.

Wooka grönsaker, Thai eller Chinese, vad som gillas och under tiden kokar ni upp pasta där finns hur många sorter som helst att välja bland. På bilden har jag pasta som ser ut som fjärlilar. Går också bra med ris till.

Blanda ihop eller servera pastan på sidan om..
Smaklig spis!

5 kommentarer:

catti sa...

jag tror att inger gillar sambal oelek, vad tror ni andra?

barnbarnen sa...

Har du spytt Mommo?

Anonym sa...

Ser det så aptitligt ut? Ögat kan bedra...

Louise sa...

Som vanligt blir jag hungrig när jag går in på din Blogg...

Anonym sa...

Denna typ av rätt har varit min basföda de senaste fem åren...gott, gott!/Pernilla