onsdag 24 mars 2010

Spår i snön...



Det är Mickel Räv som passerade mej i natt, vackert med spår men nu vill jag se andra spår på åkern.
I tre år på raken har tranorna kommit dit den 1 april. Ni som varit med länge här, såg säkert nån bild av dem på bloggen i fjol.
Men jag tvivlar att jag skall få se den synen nästa onsdag, men man vet aldrig...

Nu har jag en äkta gammeldags slottstek puttrar i järngrytan på spisen. Med en stor stekbit som kryddas med lök, morötter, anjovis, sirp, ättika, kryddpeppar, vitpeppar, lagerblad och salt förstås.

För idag skall Lennart hämtas hem på en två veckorsledighet, så nu skall jag fara runt med dammsugaren innan jag hämtar honom.

Så nu kommer det väl knappast att snöa under dom här två veckorna får vi hoppas. det brukar ju alltid vräka ner när han är borta.

Inga kommentarer: