lördag 13 mars 2010

Lördag och solen skiner...

Och snötäcket minskar o minskar.

I dag blir det en bra dag att stå på vedbacken och trava veden direkt i häckar.
Så spar man in ett arbetsmoment.

Har märkt betydlig att eldande har minskat nu när solen börjar hjälpa till.

Annars är det bara att beklaga att lilla söta Molly åkte ut ur Lets Dance i går kväll. Villy stackarn han måste dansa vidare, men igår var han riktigt duktig och stilig med för den delen. Man kanske vänjer sig...

För jag tror att alla byggjobbare o andra roliga personer har gett sig tusan på att ringa honom till final. Han erkände i går att inte var det så roligt att slå ut så många duktiga danspar...
Tänk sedan när han går hem med sin fina glas-sko som första pris, han kan ju bygga en hylla till den i alla fall.
Får hoppas att Mattias o Claudia kommer på delad andra plats för dom är lika duktiga.

I kväll får jag fullt upp med Melodifestivalens slutspurt och där är det många bra låtar med i mitt tycke.
Har bestämt mej för Darins ballad. Gillade alltid Johnny Logans ballader som vann förr och den här påminner om en av dem.
Personligen tror jag att den kan slå bäst i Oslo. Timotej, Anna och Saade är också bra låtar.

Andreas o Pernilla tror jag att kommer sist.

Det blir ändå aldrig som jag vill ha det. Kommer i håg i fjol när Ernman vann då tog jag en lång dubbelsuck och inte gick det nåt vidare för henne heller....

Berätta för mej vilka ni hejar på!!!

2 kommentarer:

barnbarnen sa...

Mommo!!!

Anonym sa...

Jag tror att Fakiren vinner. Men personligen Timotej eller Anderssonskan. Ha en bra kväll allihopa./B