lördag 24 januari 2009

Vilken sportlördag!

Tänk att FINLAND tog EM GULD och BRONS i konståkning!!!

Till på köpet blev nästa finska 5 a....

Laura Lepistö tog guldet och hon svävade fram på isen som en älva.
Så kom en Italienska på andra plats.
Susanna Pöykiö tog brons, hon hade i kväll inte samma utstrålning som Laura.
Vänta bara till det blir OS då tror jag att jag skall ha medaljerna klara innan åkningen, som svenskarna alltid har....

Men det gick bra för dom också idag.
Ferry tog en överlägsen seger i skidskytte, där skymtade jag inte ens ett finskt namn.
och Anja Persson fick brons i störtlopp.

Vilken sportlördag, puh tappade flera maskor på min stickning.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mäkäräinen tog silver iskidskytte, Matti Hautamäki tog brons i backhoppning och kille tog guld i Big Air.Jag gjorde ingenting./B Jag kanske har skrivit namnen fel.

Anonym sa...

Ahh Jag missade kvinnornas skidskytte. Eller den sändes inte över mina kanaler. Ja hon är bra hon där Mäkäräinen, snart tar hon guld....

Anonym sa...

GRATTIS FINLAND,sæger ja bara!!!!/pålle

Anonym sa...

vad är det du stickar? Anki

Anonym sa...

sockor, sockor, sockor....

Anonym sa...

Silver och brons längdåkning dam.Brons i skidskytte dam. Ville Larinto brons i backhoppning.
25/1-09./B