tisdag 27 januari 2009

Länge leve husmanskosten!



Blev så sugen på kåldolmar. Lagade dem på riktigt gammalt vis, på spisen.

Ingen snabbvariant att stoppa in dem i ugnen.

Eller köpa dem färdiga. Dom blev oootroligt goda.

Lennart brukar inte vilja att jag skall laga kåldolmar.

För det får dom ofta på båten. Fabriksfärdiga från löpande bandet i fabriken från land, som sedan värms upp på båten.

På torsdag äter vi resten...

Men nu har jag nästan blivit kär!

Är det någon som ser på 'Mästarnas mästare' så förstår ni nog.

Jag säger bara ARA vilken kille.

Visste inget annat om honom än att han blev sur på OS om brottarregler.

Då såg man honom sur svettig och arg.

Men i det här programmet är inget i närheten av det.

Han kan allt och delar med sig till dom andra.

I kväll skulle dom hänga i en stång så länge som möjligt och när han såg att en kvinna och han hängde kvar då släppte han och lät henne vinna. För han hade kunnat hänga hur länge som helst...

Ja säger bara det VILKEN KILLE!

6 kommentarer:

Anonym sa...

nästa gång du gör kåldolmar, så ska du banne mig bjuda in mig!!jag älskar det!men lagar aldrig själv..
men jag väntar nog snällt ett tag nu medans jag ändå ammar ;)
/petra

mommo sa...

Kände du lukten när du såg bilden...

Anonym sa...

du måst bjuda in mig också pax!

Nellyhulda sa...

Hej Inger!
Gunnar kände oxå lukten och vill gärna komma o äta kåldolmar, hans favoriträtt! Ungarna gillar dem inte så det är inte ofta han får det o då köper vi.......

Nellyhulda sa...

Hej Inger!
Gunnar kände oxå lukten och vill gärna komma o äta kåldolmar, hans favoriträtt! Ungarna gillar dem inte så det är inte ofta han får det o då köper vi.......

Anonym sa...

Men Nellyhulda du får väl laga det åt honom nån gång, på riktigt gammaldag sätt. Idag åt vi upp resten. Casandra var med hon stönade när hon gick från bordet.