måndag 19 januari 2009

Min stackas gamla crassula flyttade idag...





Trettio år har den stått i samma rum hela tiden!

Men idag skulle jag ta den hit till nya huset, den blev lite vingklippt både på bredden och höjden.

Dörrarna var för smala och bilen för låg som synes på bilden, vi fick aldrig in hela blomman så vi surrade fast den och sedan fick Lennart åka i skåpet och hålla i den.

Men nu är den här och jag kommer nog att tukta den ännu mera.

Det brukar jag göra ibland när den växer sig för skranglig.

Har också tagit hit 5 st 'bauhaus' lådor med böcker. Och har många böcker kvar men nu passar jag på att gallra friskt.

Alla böcker som 'bara' kom med när man var med i Bra böckers bokklubb åker nog till Emmaus bokaffär om dom vill ha dem förstås...

Vi fick lite nya krafter idag när vi har fått ett anbud på huset som vi accepterade.

Men än är inte affären klar så man skall inte ropa hej förren man fått in bäckenet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men si där!! Det är ju nära nu.