torsdag 29 januari 2009

Skräddar´n



Nu håller Lennart på syr övedrag till matsalsstolarna!

Stolarna är av mörkröd sammet och där älskar kattorna att ligga.

Så dom är jämt lurviga så nu skall här sys överdrag som är lätta att ta av när man får gäster.

I och för sig delar jag gärna med mig av katthåren för jag har så mycket, men jag misstänker att alla vill inte gå med lurviga bakändor....

Jag skulle inte få sy dem för då skulle jag fuska sa Lennart, så nu sitter han där och det kan han göra för han håller på blir förkyld så det är passligt lätt jobb för honom.

På eftermiddan när läkarjouren börjar vid 4 tiden skall jag fara dit och se om jag får nån läkare att undersöka min axel. Jag tror nog att det är artrosen men jag hoppas jag kan få den röntgad så man vet säkert.

Fortsättning följer....

4 kommentarer:

Anonym sa...

O försök nu att dra in hornen i pannan när du stegar in till läkarn.. dom är nog röda, vassa o rykande varma innan du är färdig gissar jag!hehe
Diagnosen kan jag ge dej här o nu- o gratis!
Du får antiinflammatorisk medicin till att börja med.Rtg avvaktar vi med.ifall ingen bättring om ca 2 veckor, så får du återkomma, då vi ev funderar på en rtg bild.Dr Petra

Pernilla sa...

Ohh det finns inget att göra fortsätter han, det är nämligen slitningsskador...så det är bara att lägga sig ner och beställa en bårbil...eller en spruta med cortison.

Anonym sa...

Ingen av er hade rätt! Han var faktiskt hjälpsam så i morgon skall jag fara och röntga axeln och jag skall också få den undersökt med ultraljud. Men det blir jag kallad till. Och så skall jag lämna blodprov i morgon så jag får mina värden uppkollade...

Anonym sa...

Hallå Hallå! Mästarnas mästare. Alltså skräddarmästare. Bli nu inte kär i nån annan.....Varnar Anki!