tisdag 13 januari 2009

Tjugonda Knut sopas julen ut...


Fick två utsopare, först kom en cowboy vid namn Jann Tötterman och sedan kom lilla August fast han sopade inte så värst mycket låg mest och var söt.
Petra flydde staden där det vimlar av ungar som kommer och knackar på och sträcker fram sina plastkassar för att få godis!
Jag tycker verkligen att dom skall läras att gå in och sopa lite om det skall delas ut godis.
Och vems fel tror ni det är att dom inte gör det?
Jo det är föräldrarnas eller de som dom kommer till, skall säga till ordentligt, in och sopa, annars inget godis!
Det är min åsikt. Basta!
Nu skulle Mirke ta Jann med och fortsätta sopa ut julen och jag sade att gå in och sopa och ta ingen kasse med för godis!
Och vad tycker ni?









4 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer! Vi pratade om det på jobbet idag, och de tyckte likadant. Sång och lite sopning, annars inget godis. Basta!/Pernilla

Anonym sa...

Har aldrig hört talas om denna "tradition"..är den kanske finsk eller till o med åländsk?/Madde

Anonym sa...

Hej, Jag tror den är finlandssvensk!
Man klär ut sig och går runt i husen och sopar ut julen 20 dagar efter jul. I stan ordnar dom ringdans och lekar runt granen.
I Sverige kallas det för julgransplundring tror jag visst...

Anonym sa...

Aha, då förstår jag :). Hoppas det inte fortsätter till sverige med att springa runt o samla godis. Räcker m Halloween tycker jag.