söndag 11 januari 2009

Citrusdrömmar...



Bakade jag här om dagen. Det blev dom godaste kakor jag nånsin smakat.

Nu får jag inte äta upp dem och jag som ingen karaktär har, hur skall detta sluta.

Nåja, jag har försökt gömt dem, bara en liten burk som får vara tillgänglig.

Förut när man bakade småkakor så antingen flöt dom ut på plåten eller blev för hårda, det är alltid mjölet som skall vara exakt för att det skall bli bra.

Men med dom här skulle det vara 1 dl rapsolja i och det gjorde att dom var lätta att forma till och inte flöt dom ut heller, dom blev perfekta. Så det var inte sista gången jag bakade dem.

mums...

3 kommentarer:

Anonym sa...

tänkte ta en kopp kaffe nu, o hade gärna mumsat i mig ett gäng kakor från dig!Orkar du lägga ut receptet?/petra

Anonym sa...

Och undertecknad bakade banankaka som blev stor och god./B

Pernilla sa...

Mmmmmmmmm...de var sannerligen goda!Jag vill också ha receptet.