fredag 16 januari 2009

Vilken blankis på viken!



Man blir nostalgisk!

Sån här blank is är det länge sedan, men i min barndom början på sextitalet fanns den.

Då spelade vi ishochey med hemmagjorda klubbor.

Vi, det var min bror Håkan och en kompis Stig som var ett lag,

och jag och Paul var ett lag, men jag fick stå i mål och kallades 'långa klubban'.

För jag var trots allt en tjej och yngst så jag hängde inte med ute på isen, i mina ärvda skrinnskor nummer 42 med tidningspapper i tårna för att dom skulle passa.

Fullt månsken var det och jag tror säkert vi spelade oavgjort....

I morgon skall jag ut med sparken på isen, skulle jag inte ha mitt onda knä och axel så skulle jag spänna på mig mina skrinnskor och fara en runda och sjunga högt:

'När mormor åkte skrinnskor uppå Mellanvikens is

så släppte hon en fis....*

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror jag måste komma med ut på isen i morgon!håller den då!?
/petra

Anonym sa...

Ja säkert det är 8 minus nu och jag kan hasa mig ut först...