fredag 9 januari 2009

Vad jag funderade igår!

Vem fyller år 8 januari?
Jag visste att jag kände nån och under hela dagen gick jag och funderade.
På kvällen läste jag en blogg och då föll slanten ner...

Det var ju 'The King' Elvis Aron Presley såklart.

Han skulle ha fyllt 74 år! Är det någon som kan tänka sig honom som en livslevande 74 åring!
Nåja man hade väl vant sig.

När jag fick den klassiska frågan 'Vem gillar du bäst Tommy eller Elvis'
Året borde ha varit 1956.
Jag visste inte vem nån av dem var (var bara sju år då ) men jag svarade Tommy för Elvis kunde väl inte en kille heta tyckte jag som hade en kusin som hette Elvi och var tjej!

Men man blev nog snart varse om vem man skulle gilla, för han där Tommy han gled ut ganska snabbt...

Och det är bara så efter alla dessa år är han ändå störst av alla sångare, för han förändrade världen totalt med sin sång, sitt leende och vickande höfter.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Och han är den enda i världen som år 2009 skulle kunna vara iklädd sina kläder från Las Vegas perioden (du vet de riktigt fula) och fortfarande lyckas se cool ut! (förutsatt att han inte skulle ha åldrats då, för de kanske inte är snygga på någon 74 åring).
Still the King helt enkelt.
/A (som faktiskt inte är ngt egentligt Elvis-fan, men man måste ju böja sig för överheten..)

Anonym sa...

Helt rätt Anna. Fast en hemlis dej o mej emellan, så var nog Mike Landon den största för mej på sextitalet...

Anonym sa...

det lät lite snuskit det där..Att Tommy gled ur ganska snabbt..
/petra

Anonym sa...

Men Petra! Har Pålle satt såna där tankar åt dej ;)

Anonym sa...

hej min mamma fyllde oxå år den 8 januari,,o mattis mormors syster nancy med hon fyllde 100 år!!mvh mari

Anonym sa...

Hej Mari! Tänk att två systrar blev över hundra år!!! Min mamma var småkusin med Mattis mormor och Nancy som nu fyllde hundra. En syster till dem var gift med min morbror så henne kallade jag moster Enny. Så Mattis och Pernilla är pysslingar från denna sida. Men på riktigt är dom småkusiner. Nu blev det krångligt men du hängde väl med?

Anonym sa...

ja jag hängde nog med .lite udda som vi blev o tänka på var att de fick knappt några barn alls hela syskonskaran typ ett eget biologiskt fick ju ngn sen fick ju resten ett adoptert eller fosterbarn ..vd kan det ha blivit ..7 syskon med bröderna o det blev4 biologiska barn, men det kanske var därför de blev så gamla..??hängde du med..

Anonym sa...

Sök Humor24.se
Logga in
Glömt ditt lösen?
Skapa nytt konto
Logga in
Användarnamn:


Lösenord:



Logga in |Ångra
Användarnamn saknas.

Lösenord saknas.
Glömt ditt lösenord?
Skriv in ditt användarnamn så skickar vi dina inloggningsuppgifter.
Användarnamn:



Skicka lösenord |Ångra
E-post saknas.
Skapa konto
Användarnamn:


Användarnamn saknas.
E-post:


Lösenord:



Skapa konto |Ångra
Epost saknas.

Felaktig epost.

Lösenord saknas.

Visa direkt
Roliga bilder
Roliga skämt
Lista Kategorier
Blondin
Dator/it
Djur
Familj
Fest & Högtider
Jobb
Krig
Kvinna
Kyrka
Motor
Män
Sex
Skola
Sport
Övriga
Kategori: Övriga
Missförstånd så in i h......!
Ditt betyg: (Sätt betyg så visas automatiskt nästa)

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere! DS. en vits till dig inger från mari

Anonym sa...

HEJ SORRY DET KOM MED LITE ANNAT RODD OXÅ MEN DU HITTADE VÄL VITSEN;;

Anonym sa...

Mari! Jag fick det bara till 3 biologiska barn. Anton som var konstnär i helsingfors har jag inte nån uppgift om något barn.
Gunnar en son som heter Bengt, Signe ett barn som heter Brita, Hanna ett barn som heter Gun.
Elvi adopterade Nanna och Enny adopterade Sven-Åke och Nancy som nu fyllde hundra tog väl hand om makens barn... Rätta mej om jag har fel. Har kollat i Vårdöboken

Anonym sa...

Och vitsen hittade jag och den var skitbra ;))

Anonym sa...

jo anton hade en son som var konstnär som fick 2 barn varav ett e på åland nu o e chef på fyndet..