torsdag 19 juni 2008

Vad enkelt med katt...

Tänk vad lätt det är att ha en kattunge!

Om man jämför med en hundvalp.

Hundvalpen skall ut och kissa och bajsa så fort den ätit eller sovit.
Dom kan inte lämnas ensamma och dom biter på allt dom får tag i.
Men gulliga är dom förståss...

Kattungen min 'Kasimir' han går på lådan han och leker för sig själv,
äter när han är hungrig, han har bra aptit!
Sover mycket och spinner när man tar honom i famnen för det vet han att jag vill höra.

Inte bryr han sig om att vi byter hus på dagarna lika nöjd är han ändå.
Rädd för olika sorters ljud är han inte heller, för nu när Lennart är hemma kör han igång en massa olika maskiner.

Med andra ord är han helt perfekt...

Kan meddela er att den försvunna kaninungen 'Cornelia' hittade vi i garaget idag.
Fast med dörren och sedan tog det en bra stund innan vi fick fast henne.
Vi har ju så mycket grejer där som hon kunde gömma sig under.

Nu är hon återbördad till sin mor 'Kajsa' i buren och där hoppas jag hon håller sig tills Amerikafararna kommer hem.

Önskar er en trevlig midsommar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig midsommar önskar vi från Sunset!I stället för sill(som jag inte gillar..)blir det kanske spicy chicken wings med blue chees ost till.Mumsfilibabba!!(men cheesen får jag bara titta på..det är sån graviditetshysteri restriktion nu för tiden=)

Anonym sa...

Nu sade dom på nyheterna att schuchi som gravida inte skulle få äta tidigare var helt ok nu enligt forskningen så var det något till som hade blivit tillåtet. Och något glas rödvin skulle inte heller skada. Det blev jag rekommenderad att dricka när jag väntade Pernilla, för jag hade så dåligt blod. Men det har jag inte längre...

Anonym sa...

En o en annan liten slurk rödvin har jag nog unnat mig.Jamenar.. inte blir man full på 1/3 glas o knappast "August" heller!man vill bara få smaken av det till en god köttbit./petra

Anonym sa...

Det är nog lite tack vare mig som ditt blod blivit bättre, och till ett bättre pris!
pålle