söndag 15 juni 2008

Hå hå jaja...

"Det slutar aldrig det blir min död sa gubben som stod och pissade vid stupröret när det regnade"...

Vet ni hur många kepsar det har funnits i detta hus?
Minst 30 st men nu är det bara två kvar.
Men det talar vi inte om för Lennart...

Rensat keps, sock,vant och halsdukslådorna.
Vissa kan jag slänga men en del måste jag bara spara till eftervärlden.
Såna som flickorna hade när dom var små.
Kommer ni 'äldre' ihåg Petras mössa med svans som hon älskade och var så söt i.
och Pernillas rödvita halsduk som Anna stickade till henne även en blå till Petra.
Och mössor i samma mönster. Dom sparar jag såklart.

Ja, man kan bli nostalgisk med mindre, det finns saker som legat orörda länge.
Känner mej nästan som en arkeolog.

Nu en liten rapport om Kasimir.
Som är så duktig gör på lådan och sover snällt.
Det stod i rasstandarden att dom är lite som hundar och vill vara med där det händer.
Det märker jag, han följer mej från rum till rum och kollar att jag plockar ordentligt ur lådorna.
Går jag upp så vips är han med där uppe.
Men han har inget stort behov att ligga och sova i famnen och det är bra, för då skulle jag inte få mycket gjort.

Inga kommentarer: