lördag 14 juni 2008

Den som söker han letar...

Det gjorde jag hela förra sommaren men hittade inte min regnmätare!
Men nu i maj när jag röjde för flytten då hittade jag den bland annat bråte.

Så från början av maj tills i går hade jag fått 15 mm regn.
Nu i dag har det kommit 20mm och det kommer mer.

Det är ett bra regn som kommer sakta ner hela tiden.

Ikväll hade jag min första lilla matbjudning på nybygget.
Pernilla med familj var och kollade på min 'Kasimir'
Då bjöd jag på bakad potatis och räkröra, gick åt som smör i solsken.

Annars kan jag berätta för er hästintresserade att Reykur mår bra,
ingen fång än och klådan är inte så farlig än...
Men... han har lika roligt som en guldfisk!
Går runt i sin lilla hage och jag ger honom hö 5 ggr per dag
Och ingen har tid att rida honom just nu.

Men huvudsaken är att han inte får fång.

Kasimir är både söt, rolig, snäll och lite busig.
Tror jag hittat den perfekta katten.
Tänk man behöver inte stå ute och locka på någon som inte kommer när man är orolig.
För han här skall bara vara inne.

Just nu fångade han en mus!!!
Min mus till datorn åkte i väg.

Tänkte först att på bordet får han inte vara men va tusan jag vill ha han i blickfånget...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa man har sätter man på bordet. Alma satt i Görans tallrik i dag.Har varit hemskt trött i går och idag. B

Anonym sa...

Du snackar 20 mm regn... men siddu HÄR OVERTHERE, där dom alltid ska vara störst o bäst, så vi hade regn så det hette duga igår kväll på New Yorks flygplats!!!Planet blev försenat 3 timmar pga det...
Testade några stolar i en massa konstiga ställningar under tiden, men det slutade med golvet, o Pålles sköna nack kudde,Den var min räddning!Till slut blev det "take off" i thunderstorms o ÖSREGN till Raleigh(flygtid 1 tim)
Med en mysko flygvärdinna med roliga "ticks".Tänk vad jag utmanar mig själv..
Är ju egentligen flygrädd, o nu flyger jag gravid i regnoväder o gu vet allt!!!
Men allt går, bara jag har Pålle vid min sida=) /petra

Anonym sa...

Joduu har nog läst och sett bilder av översvämmningar och tromber i USA. Och du far dit med lilla Ågust i magen. När du kunde sitta hemma i lätt duggregn och eftermiddagsbrisen. Men ha det så skönt och hoppas ni slipper det amerikanska ovädret/mamma