torsdag 31 maj 2018

Hej på Er...


Nu är jag tillbaka en stund.

Vi tog oss hem via Eskilstuna och besökte våra Donauvänner och blev bjudna på middag där. Så sov vi över i bilen.



Efter det tog vi oss till Norrtälje där blommor inköptes för nu var jag sugen på att plantera. Men måste ändå tänka på att inte för många så min blomvakt ledsnar!

När vi kom hem var det jäkligt tomt ingen katt som kom jamandes och talade om att vi varit för länge borta.

Fast hur många fina ställen man än sett så är det vackrast hemma!



Äppelträdet stod i full blom. Har haft en lång blomningstid i vår. För vi följde med syrenernas tid och när vi vände i södra Tyskland hade dom blommat ut och när vi kom hem så stod dom klara att spricka ut. 



Hur vackert det än är borta så tycker jag om min vackra utsikt.

Fast nu är den kanske inte så vacker ett tag.



Men hopp om bättring om nåt år.Nu har mannen fått tag i fyllnadsjord och fylla upp på sanka ställen mot sjön,så nu går traktorn varm. Ibland kör han några lass sen får han skruva några fler timmar på traktorn! Nu håller jag tummarna att den håller cirka 5-6 lass till.  Denna sommar kommer vi kanske inte att behöva sitta och glo på dessa lermassor, om några år är det säkert grönt och fint igen.



Vi har ändå hunnit ut på en båttur och svalka av oss denna vackra vår! I morgon börjar juni månad som brukar inte bjuda på så vackert väder. Hoppas det håller i sig nån vecka till för på tisdag den 5 juni skall vi ta oss upp till stugan och göra den klar för sommaren. Blir det dåligt väder nästa vecka så vet ni vad det beror på.

Från vår husbilstripp i Tyskland regnade det lite en natt och en eftermiddag kom det en häftig åsk och regnskur. Det hör till ovanligheterna att vi har bra väder på våra resor. Kanske det svänger nu.

Efter sju magra år brukar det komma några feta år...

Inga kommentarer: