tisdag 1 maj 2018

Ingen rolig dag igår!



För vi måste låta Kassimirremirremurr somna in!

Vi saknade honom på morgonen han brukar gå ut men kommer alltid in när vi dricker kaffe och skriker att han också vill ha mat. Men i går var han tyst.

Så hörde Lennart honom under altanen, där låg han och skrek lite, trodde han hade nån annan katt där som han vaktade på. Men vi såg ingen så försökte vi påta på honom med en pinne men han rörde sig inte. Verkade så stel baktill. Och ont hade han det hördes. 

Till slut masade han sig närmar när jag lade ut ett täcke och till slut kom han så nära att Lennart fick tag på honom och då var han helt styv i bakdelen. Vi funderade vad som hänt, hade han blivit påkörd eller har nåt djur skadat honom. Men inget blod eller sår syntes.

Vi tog han i bilen och for till en veterinär, där skulle vi måste sitta och vänta på vår tur. Men som tur var hade jag en bekant som jobbade där och jag förklarade att katten ligger i bilen och har ont. Hon kom med ut vi tog in han och vips var på ett rum med en veterinär. 

Som kunde konstatera snabbt att det var en 'tromb' från hjärtat som förlamat honom. Det fanns inget att göra, hela bakdelen var kall. Så han fick snabbt somna in.



Idag har vi begravat honom, nu är det så tomt och tyst i huset. Fast vi måste plocka fram det positiva, att det hände när vi var hemma, så vi behövde inte utsätta kattvakten med dessa bekymmer. Även att det var på en vardag, hade det hänt idag hade ju allt varit stängt.

Men så här djurlös har jag inte varit i mina dar!  Har haft allt möjligt från fiskar, fåglar, marsvin, kaniner, höns, häst, kattor och hundar....

I morgon skall husbilen börja packas. Så på denna tripp behöver jag inte ha dåligt samvete att lämna katten så länge ensam hemma och kattvakten får nästan ledigt. Det är bara vildkatten som hon måste ge mat åt och ta hem posten och vattna mina blommor. Så sysslolös blir hon inte.

Inga kommentarer: