onsdag 2 maj 2018

Tröttnar aldrig på min utsikt...



Kameran kan inte göra rättvisa.


Hägrar som smyger fram vid stranden, ett skrakpar som jag hoppas kan ta mina holkar i besittning.


Rådjuren som klipper gräsmattan. Hoppas dom kan hålla den kort när vi är borta också och ge fan i mina ynkliga tulpanblad som försöker komma upp. Än har jag lyckas ha dom kvar. Sprutar en vätska som innehåller fårtalg och det gillar dom inte.




Så stackars Ville som är så eländig i sin långa päls! Men ikväll skall buren ställas upp så när han går in och börjar äta skall den slå fast. Han har varit in nu två kvällar i rad och ätit mat. Som jag satte lite sparsamt ut till honom. Så jag hoppas han är hungrig nu när det kommer att ligga en nors där och lukta starkt. Han gillar nors.

Han har kommit vid niotiden och hoppas han kommer ikväll också. Fast det blir lång tid i buren, om han går dit. För i morgon kommer en från Katthjälpen och tar han till veterinär och pälsen skall klippas och så skall han avlusas och fästingarna bort.

Så tänkte jag hämta hem honom sedan när han är klar.

Sedan är han klar för att njuta av sommaren ...

Inga kommentarer: