söndag 7 januari 2018

Vad händer med mina händer!


Jo, det skall jag berätta.

Så här såg dom ut i morse.



Igår kväll var dom jättesvullna, så jag försökte hålla dom högt i natt, så svullnaden gick ner men det stramade och brände i blåsorna. Så jag bestämde mej för att fara in till Hälsocentralen och visa upp dem

Sköterskan och läkarens miner var chockade när dom såg dom. Kunde inte förstå att det kunde bli så efter en frysning av lite vårtor. Men hjälp fick jag med att punktera dom och lägga om dem.



Det blodiga såret, var att där hade hon skrapat bort en vårta. Och dom har ju kommit dit på grund av solen. Så nu kommer jag att akta mig noga, Hög solskyddsfaktor skall jag lära mej att smörja på mej. Det har jag varit dålig på för jag brukar sällan sätta mej i solen frivilligt.



Den här blodiga blåsan var dom lite bekymrade över, för det ser ut som ett köttsår under och det kanske behöver luftas upp. Nu måste jag dit i morgon och lägga om det igen och då får vi se vad dom gör med det. Då är det ny läkare och sköterskor som skall ta vid.

Jag har skrivit ut en bild av mina händer och tog med i ett kuvertet som dom skall lämna till läkaren som gjorde det. Så hon får se hur det kan gå. Hon pratade om en rodnad efteråt...




Det blev så skönt när jag fick bort blåsorna och mjuka bandage runt händerna. Sköterskan sade att nu får mannen ta hand om maten och disken. Det har han även gjort, så då blev middagen...




Korv med bröd, en av hans paradrätter! Gott var det och inte mycket disk blir det heller...


Nu när man är gammal och sjuk så kommer jag att tänka på vad Casper 6 år sade;

'Lilla röda' okt 1998

Carita har sin häst hos mej och vi är ute och rider, när hennes häst Robban halkar omkull i en kurva och Carita bryter nyckelbenet, då säger han:
Det är värre att slå sig när man är 50 år, för man har så lite blod!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herregud hur dina händer ser ut. Du är då verkligen tuff...själv blir jag helt svimfärdig bara av att se bilden på dina blåsor. Hoppas på god bättring och att du inte har ont /Helena