tisdag 23 januari 2018

I morgon börjar vi vår resa...


Som skall gå till södra Ålands skärgård, dit dom flesta  Ålänningar far.

Vi tänkte besöka en ny ö för oss denna gång. Fuerteventura, så vi skall se vad denna ö har att erbjuda oss. Kollade lite väderlek där och nu har det varit soligt och minst 20 grader. Men! När vi kommer svalnar det av och molnen hopar sig. Kanske bra för mej som skall undvika sol och värmen kan jag klara mej utan.

Nu har jag bandagerat om mina händer själv. Blåsorna har ju slutat fylla på sig men istället har jag skadat dem så dom blöder och irriterar. Skaffat vita bomullshandskar som jag klippt av fingrarna, så jag inte behöver skrämma upp folk så dom tror jag har spetälska.



Vi får väl hoppas det går bättre för mej i år än för två år sedan när vi var ner till Teneriffa och skulle fara ut med båt och titta på delfiner. Och jag snavade på en pållare och stöp i backen med näsan före. Skinnflådde näsan och läpparna. När jag hämtat mej och skulle gå ombord så måste jag ställa upp för gruppfotografering.



Tur att Petra var med som kunde plåstra om mej och berätta att det var ingen fara med skrubbsår, jag hade ju kunnat bryta mej eller fått nån stroke när jag stöp i backen. Så hade dom sugrör så jag kunde få i mig litet smärtstillande på kvällen...

Det är nog så att smärta är min följeslagare.


Så i morgon far vi till Stockholm och våldgästar kusin Benke, så sticker vi tidig torsdagsmorgon till Arlanda och på eftermiddagen landar vi om allt går bra.


Hör säker av mej  vad som 'händer' och sker där nere.

Inga kommentarer: