fredag 19 januari 2018

Lite uppdatering om händeländet!



I tisdags var jag och blev omplåstrad igen och blåsorna tömda, fulla med vätska än. I dag fredag så är det två veckor sedan jag fryste bort hudförändringarna och eländet började.

I natt kliade det som faen och min kropp skrek ta bort dom där plåstren som är så täta så ingen luft kommer in. Så då gjorde jag det och tänkte lufta dem en stund. Visst rann det vätska ur dem men jag kände hur dom drog efter andan och började läka.

Tänkte först att sätta dit dom nya plåstren som jag fick med hem, men nej. Nu droppde jag aloevera på dem och har haft dom öppna hela dagen och jag ser förändring. Ser ni?



Ja, inte har mina arbetarhänder varit vackra men värre är det nu. Men blåsorna börja torka upp. Härefter skall jag försöka smörja och hålla efter och även hålla dom borta från solen. Kanske jag visar ett nytt resultat om ett år. Vi får se...

Nu har jag tid på tisdag att komma och lägga om dem igen, tror jag avbokar det för det här borde jag klara av själv nu. Fått betala för varje besök, fast man borde ha fått för sveda och värk!

Men en vacker dag har vi haft idag, solen har tittat fram men kylan ville ändå vara kvar.



Eldat i min lilla köksspis 'Viking 30' fått upp temperaturen till 24 gr inomhus. Han är guld värd!


Liten men naggande god.

Så till den 'Lilla röda'

December 2012 August 4 år. 
Är ute och åker bil med sin pappa, varje gång dom hamnar bakom en bil så ropar han' Flytt på dej kärring' Undrar vem han lärt sig av Pålle?

Då minns jag också när Casandra åkte med oss och vi blev bakom nån bil sade hon alltd  'Kör över dem'. Stressade ungar tydligen...



Inga kommentarer: