söndag 14 januari 2018

Nu lite trevligare bilder...


Medans mina blåsor läker under plåstren.



Så har jag förvandlat Kassimirremirremurr från en lurvis till ett litet lamm.


Han ser inte nöjd ut här, det är för han hatar att bli fotograferad. Man måste börja att klippa honom i tid innan det tovar sig för då blir han bitsk om det luggar. Nu har jag märkt att han kommer gärna upp i soffan med mej, det är där klippningen sker. Så tar jag några klipp tills svansen börjar vispa på, då är det dags att sluta. Nu är det bara lite finputs kvar. Det har tagit ca 1 vecka!


Så kan jag visa mina tama rådjur som nästan kommer in i huset.





Än hittar dom bra med mat ute, skulle det komma mycket snö då ställer jag fram skottkärran med rådjursfoder till dem. Kunde räkna in att 8 av mina rådjur klarade jakten som tog slut 31 december.

Det var allt för denna gång. I morgon ser jag fram emot klubbkampen i boule som vi är inbjudna till Mariehamn och spela. Vi lär nog inte gå hem med nån seger  men vi skall kämpa väl...

Inga kommentarer: